Nieuw-Zeeland lokt toeristen met hobbits

20 februari 2013 door Getaway Travel

Nieuw-Zeeland investeert ruim 75 miljoen euro in een langlopende promotiecampagne rondom The Hobbit trilogie. De campagne 100% Middle Earth, 100% New Zealand speelt daarmee in op de enorme belangstelling voor het verhaal van Tolkien.

De drie Hobbit films zijn opgenomen op locaties verspreid over heel Nieuw-Zeeland. Het eerste deel, The Hobbit: An Unexpected Journey, is inmiddels door miljoenen bioscoopbezoekers van over de hele wereld bekeken. Volgens het verkeersbureau van Nieuw-Zeeland hebben deze bezoekers allemaal de geweldige schoonheid van het land gezien.

De verwachting is dat de filmtrilogie de inkomsten uit het toerisme zal verdubbelen. De campagne die het verkeersbureau heeft ontwikkeld richt zich daarom op het wonderschone Nieuw-Zeelandse landschap en specifieke filmlocaties zoals de Gouw en Rivendell. De campagne heeft een looptijd van 2,5 jaar. 

Behalve de officiële toerismecampagne zijn er nog veel meer Hobbit gerelateerde evenementen in het land. Air New Zealand heeft een, op The Hobbit geïnspireerde, veiligheidsinstructievideo gemaakt en op de zijkanten van hun vliegtuigen staan afbeeldingen uit de film. Ook is er een speciale Hobbit munt in de omloop.

Specialisten Nieuw-Zeeland

Meer Nieuw-Zeeland.nl